Generalforsamling og Årets Skelunder 2018

Skelund Landsbyforening har afholdt sin årlige generalforsamling hvor et vigtig punkt også er kåringen af Årets Skelunder. Valget faldt i 2018 på Revisor Torbjørn Nielsen.

Formand for Landsbyforeningen i Skelund Marion Engelhardt begrundede valget med, at Torbjørn er en utrolig nyttig, dygtig og flittig ildsjæl i rigtig mange frivillige foreninger i Skelund og Omegn – der kan faktisk ikke nævnes en forening som Torbjørn ikke har fingrene i med sin store evne og ekspertise med revision.
Igen et godt valg som Årets Skelund.

Generalforsamlingen havde endvidere besøg af Mette og Gitte fra Nordjyllands Trafikselskab NT, som fortalte om de mange muligheder der er ved kollektiv transport. NT vil gerne på banen med info og i den forbindelse er der indkaldt til “borgermøde om dine transportmuligheder i Havbakkedistriktet torsdag d. 5 april kl. 17.30 på Havbakkeskolen i Als

Bodil Støvring præsenterede og gennemgik et godt og solidt regnskab og Formand Marion kom i sin beretning ind på de nye lokalplaner som er godkendt i Skelund og Veddum, lys på cykelstien mellem de 2 byer, borgervækstgruppen, BaZar Skelund, Naturstien ved Korup Å, Hjertestarter, Klovneløbet i Skelund, 80 års fødselsdag i SIF, Stjerneløbet, forårsfesten, skolebestyrelses valget og mange flere gode ting der sker i Skelund

Formand Leo Korsgård fra Veddum Landsbylaug og Byrådsmedlem Peter Muhl fortalte om borgervækst og nye borgere til vores fælles byer

Peter Muhl fortalte om byrådarbejdet i Mariagerfjord Kommune og Jess V Laursen fortalte om arbejdet i Det Nordjyske Regionsråd