Den Bette Skole

Årsberetning Fra Skelund Landsbyforening

Beretning 2015
Velkommen til generalforsamling i Landsbyforeningen.

2014 var året hvor Marion Engelhard overtog formands kasketten, og der bliv skiftet ud i bestyrelsen. Det har været spændende og skræmmende. Der har været mange udfordringer at tage stilling til. Bestyrelsen synes at de nu er godt på vej til at finde Deres roller. Det tager altid tid, når der laves forandringer.
Bestyrelsen vil her gerne takke alle der er frivillige ikke bare her, men i hele byen. Tak

2014 bragte jo et dejlig jubilæum som vi her i skelund – Veddum kan være stolte af. 100 år for en skole, det der ikke mange byer, på vores størrelse der kan prale af. Vi i bestyrelsen vil gerne takke for den opbakning der omkring skolen. Især vil Bestyrelsen gerne takke alle foreninger i skelund og Veddums landsbylav for hjælp og den økonomiske opbakning.
Jubilæums festen gav et lille overskud.

Open by Night, som blev arrangeret af Skelund handselsforening satte endnu en gang Skelund på landkortet, som en dejlig og sjov by at bo og leve i. Bestyrelsen følte Sig dybt beæret over at være en del af det.

Den Bette Skole

Trekanten har fået en større omgang, der arbejdes stadig på at få busskur.

Elkæret har fået en udvendig omgang. Træerne var vokset ud over vej og fortov, derfor måtte vi haste med at få beskåret.

Girokortene er vi godt igang med at afskaffe, det har vist sig lidt svære end først antaget. Dog vil vi godt sige at det går fremad, med at få kontingent hjem.

I disse tider tales der meget om udkants Danmark. Skal der udvikles eller afvikles. Landsbyerne skal have et tema. Landsbyerne skal hører sammen i klynger. Hvilket klynge skal Skelund hører til, eller skal vi hører til nogen steder? Dette er et tema som skal arbejdes videre med.