Pressemeddelelse fra ”Borgervækst”-gruppen i Skelund/Veddum.

Fredag d. 9 maj blev en ”forløsningens dag” for arbejdsgruppen bag projektet. I Universitetsparken i Aarhus samledes omkring 10.000 unge mennesker til den årlige studenterfest ” Det gyldne bækken”. 10.000 unge mennesker der på et eller andet tidspunkt skal etablere sig med job, bolig og børn og bil(er).

Fra gruppens synsvinkel var målgruppen samlet i en kæmpekoncentration på et lille geografisk areal. En oplagt mulighed.

Gruppens mission er helt kort, at være medvirkende til at der bliver solgt 5 huse inden for et år i byerne. Der er etableret en salgshjemmeside: skelund-veddum.dk, og til at linke til den, har man investeret i 4000 lakridspastil-æsker med såkaldte QR-barcodes, der med en mobiltelefon ved hånden leder dig frem.

 

Billede_1_borgervæskt

Borgervækst gruppen består af Peter Muhl, Leo Korsgaard og Pia Thøgersen

Gruppen har henover vinteren arbejdet på at udvikle projektet, projektets grund-ide og efterfølgende proces. Der er opnået velvillig støtte fra kommunens Landdistriktsråd og der er købt professionel bistand fra Reklamebureauet Stender & Holmriis.

– ”Det har været en rigtig sjov og spændende proces”, udtaler Leo Korsgaard der var helt oppe at køre på den oplevelse det var at møde de unge mennesker i Aarhus. Gruppen er allerede nu ved at planlægge næste fremstød, ligesom lokale ejendomsmæglere skal kontaktes med henblik på fri afbenyttelse af barcoden.

Billede_2_borgervæskt

Leo og Peter midt i vrimlen af unge mennesker i Aarhus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *